Handelsbetingelser:

Disse salgs- og leverings bestemmelser finder anvendelse på varer købt på køb på annexz.dk.

Annex´z ejes af Annex´z I/S,
CVR-nr. 27344267
Adresse : Algade 13
7900 Nykøbing Mors
Tlf.97720999
Fax:97720988
Kontakt@annexz.dk.

Alle aftaler indgås på dansk.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard eller Swipp (epay pro) Vi opkræver gebyr for betaling med det underliggende betalingskort.

Vi trækker først beløbet, når varen afsendes. Er der tale om en specialfremstillet vare, trækkes betalingen, når udførelsen påbegyndes.

Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Fri fragt ved køb over 500 kr. Du vælger fragtform i slutningen af betalingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr afhængig af den valgte betalingsform.

Varen vil blive leveret 2-4 dage efter dit køb.

Varen bliver leveret med post danmark

Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler ved annexz.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Du har ret til at fortryde en aftale 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får varen i fysisk besiddelse.

Har du bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den fælgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten (dette gælder kun hvis du sælger varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer)

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder, ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail  eller en fax, hvor du oplyser, at du fortryder til overstående adresse og kontakt information. Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular (brug dette link til formularen https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3), den findes sidst i betingelserne, men det er ikke obligatorisk. Benytter fortrydelsesformularen, kvitterer vi for modtagelsen pr. mail. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet.

Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du fortryder købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os eller til overstående adresse uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returneringen af varerne.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder evt. leveringsomkostninger.

Har du valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

(Hvis det er vigtigt for dig, at også emballage skal returneres, skal det fremgå).

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Hvis der er en mangel ved en vare, fx en materiale eller fabrikationsfejl, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på kontakt@annexz.dk eller 97720999

Vi beder dig om at oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er. (Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her (indsæt link). Det er ikke et krav, men det gør det lettere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden på reklamationen).

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage pg få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Klageadgang

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Center for klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk. Klagen kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk.